مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 اسفند 1398 ساعت 07:552020-03-12اقتصادي

پیش بینی تولید برنجی بیشتر و باکیفیت تر در شهرستان رشت


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: با توجه به افزایش توزیع بذرگواهی شده، افزایش اصلاح و نوسازی شالیکوبی و دیگر اقدامات پیش بینی می شود سال آتی برنجی بیشتر و با کیفیت در شهرستان تولید شود.

- ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: با توجه به افزایش توزیع بذرگواهی شده، افزایش اصلاح و نوسازی شالیکوبی و دیگر اقدامات پیش بینی می شود سال آتی برنجی بیشتر و با کیفیت در شهرستان تولید شود.

مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا گفت: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است و تاکنون شخم زمستانه در 23درصد از اراضی این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ده درصدی شخم زمستانه در شالیزارهای این شهرستان هستیم و دلیل این افزایش شرایط آب و هوایی مناسب و همت کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت ادامه داد: شخم زمستانه علاوه براینکه موجب کاهش هزینه مصرف آب در تولید برنج سفید این شهرستان می شود، از آفات سال آینده برنج نیز می کاهد.

وی یکی دیگر از راهکارهای کاهش هزینه تولید برنج استان را کشت مکانیزه این محصول عنوان کرد و خاطرنشان کرد: کشت مکانیزه موجب می شود تا 50درصد از هزینه تولید برنج سفید کاسته شود و شهرستان رشت در کشت مکانیزه برنج از رشد مطلوبی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید برنجی بیشتر و باکیفیت تر در شهرستان رشت

پیش بینی تولید برنجی بیشتر و باکیفیت تر در شهرستان رشت